Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Lars Middelkamp - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Lars Middelkamp - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Door: Eerste week bij de kiwi's

Blijf op de hoogte en volg Lars

22 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Picton

Eerste week bij de kiwi's

Afgelopen zaterdag ben ik na een erg lange reis van bijna 40 uur aangekomen op Nieuw Zeeland in de plaats Christchurch, dit is de op één na grootste stad van Nieuw Zeeland. Vanuit het vliegtuig werden we al getrakteerd op een prachtig uitzicht, uitgestrekte groene landschappen en besneeuwde bergtoppen. Het ziet er allemaal prachtig uit.

De volgende dag ben ik op de fiets Christchurch gaan verkennen, met 33 graden was het een heerlijke dag om dat te doen. 3 jaar geleden is Christchurch getroffen door een aardbeving, hierdoor staan er veel vervallen gebouwen en oogt het erg rommelig. Wel zijn de parken er prachtig, dus de rest van de dag heb ik daar door gebracht.
Eigenlijk moet je niet langer dan 2 dagen in christchurch blijven, dst is behoorlijk zonde, er is weinig te doen en je ziet weinig van het moois dat Nieuw Zeeland te bieden heeft.

Gisterochtend ben ik begonnen met mijn busreis door Nieuw Zeeland, het weer was slecht, maar ik heb er zin in! Van Christchurch reizen we naar Kaikoura een paar 100 kilometer naar het noorden. Kaikoura staat bekend om haar prachtige natuur en kustlijn, maar vooral om de Orka's, potvissen en dolfijnen die je hier kunt spotten. Onderweg nar Kaikoura reden we door een prachtige natuur, een aantal keer stopten we om een aantal foto's te maken van de bergen, zee en helaas een dode zeehond. Aangekomen in Kaikoura was het weer te slecht om nog activiteiten te ondernemen.. Dus heb ik de Ieren, Engelsen, Duitsers en Belgen Grolsch leren drinken, uiteindelijk werd het ren erg gezellige dag! Vanochtend zijn we verder gereden richting Picton, de plaats waar je de oversteek kunt maken richting Wellington(Noordereiland). Met de muziek van U2 klinkend uit de oordopjes van m'n telefoon, geniet ik van de adembenemende natuur van Nieuw Zeeland, wat is het hier geweldig mooi!! Een aantal keer zijn we gestopt om foto's te maken(nu van een levende zeehond). Vanmiddag nog een stuk gemountainbiked, dat was zeker de moeite waard.

Heb het erg naar m'n zin hier, in de loop van volgende week zien jullie weer een verhaaltje voorbij komen.

Goad goan!

  • 22 Januari 2014 - 09:43

    Liesbeth:

    Hè Lars super om dit te lezen. Geniet van de busreis en hopelijk klaart het weer snel op.

  • 22 Januari 2014 - 09:46

    Ada Brouwer:

    Leuk om van je te horen. Hopelijk snel beter weer. Ada

  • 22 Januari 2014 - 11:50

    Marloes:

    Klinkt erg tof Brüder:-)!!!

  • 22 Januari 2014 - 12:19

    Marleeen:

    Ik heb een paar keer gedacht; waarbenjenu? Wat fijn om wat van je te lezen jongen.
    Dit is jouw reis, genieten Lars!!!!!

  • 22 Januari 2014 - 13:22

    Sanne:

    Fijn om wat te horen lars.geniet ervan!

  • 22 Januari 2014 - 17:19

    Friedie:

    Het lijkt me super daar geniet ervan ik blijf je volgen

  • 23 Januari 2014 - 18:57

    Monika De Groot:

    Hoi Lars,
    de begin van jouw lange reis klinkt al goed, wachten op jouw volgend bericht. !!!!!!

  • 24 Januari 2014 - 18:30

    Roel J. Berghuis:

    HI Lars,
    Leuk om te lezen. Keep up the good work and enjoy!
    Greez Roel

  • 28 Januari 2014 - 18:05

    Harrie Ten Vregelaar:

    Hey lars het flesje al leeg ?

  • 28 Januari 2014 - 18:47

    Henk Spaan:

    Wie heeft de reis gefinancierd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 December 2014

Het einde van m'n trip komt in zicht!

03 September 2014

Mexico, Belize en Guatemala

18 April 2014

East coast!

20 Maart 2014

Australia it is!

25 Februari 2014

Laatste paar dagen in het mooie Nieuw Zeeland
Lars

Een jaar lang ga ik backpacken rond de wereld. Hierbij doe ik veel verschillende bestemmingen aan. Waaronder Nieuw-Zeeland, Australië en Zuid-Afrika. Middels deze blog hoop ik jullie zo af en toe jaloers te kunnen maken met mijn foto's en verhalen. Jullie kunnen je aanmelden voor de nieuwsbrief als jullie automatisch een melding willen ontvangen van een nieuw reisverslag.

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1137
Totaal aantal bezoekers 10130

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: