NZ zuider eiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Lars Middelkamp - WaarBenJij.nu NZ zuider eiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Lars Middelkamp - WaarBenJij.nu

NZ zuider eiland

Door: Lars Middelkamp

Blijf op de hoogte en volg Lars

05 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Alweer 3 weken onderweg! Wat gaat de tijd snel..

Inmiddels ben ik ruim tweeënhalve week aan het reizen met Stray(busmaatschappij). Wat is Nieuw Zeeland prachtig, om de 100 km veranderd de natuur volkomen. De vorige keer dat ik een reisverslag plaatste was ik in het mooie plaatsje Picton, daar ben ik één nachtje geweest om meteen de volgende dag richting Abel Tasman te gaan. Ik had van tevoren ontzettend veel goede verhalen gehoord over Abel Tasman, iedereen noemt het 'het paradijs'. Maar eens een kijkje nemen dus. Het is zo'n 240 km rijden, in 6 uur. Vlak voor aankomst bij Marahau werden we op het uitzicht geattendeerd dat we binnen enkele minuten zouden zien, we kwamen aanrijden vanaf een berg, nadat we de bocht om kwamen en naar beneden gingen lag Abel Tasman recht voor ons, een helder blauwe zee, goude stranden en een paar prachtige oude zeilboten, omgeven door meters hoge groene bergen, wat is dit mooi zeg! Abel Tasman is vernoemd naar de ontdekker van dit 'paradijs', en het was nog een Nederlander ook. Toch leuk. Ik besloot op dat moment ook dat ik hier vier dagen wilde blijven, even tot rust komen want normaal blijf ik overal maar één of hooguit twee nachten en ben je dus continue aan het reizen en krijg je veel indrukken te verwerken. De volgende dag hebben we een catamaran tocht gedaan en werden we afgezet op een kleine 20 km van Marahau en moesten we terug lopen. Het werd een prachtige tocht, door de bergen en langs mooie stranden.

Een aantal dagen later vertrokken we richting de westkust, naar Punaikaki. Daar hebben we de indrukwekkende pancake rocks bezichtigd. En sliepen we in een soort van boomhut midden in de Bush, ook niet verkeerd dus. Het is bijzonder om te zien hoe de westkust zo anders is qua natuur, het is hier een stuk ruiger en wilder. Meters hoge rotswanden, en zee waar je niet graag in wil zwemmen.
De volgende dag richting Franz Josef, bekend om zijn prachtige gletsjers. Ik boekte een excursie, de ice explorer. Met een helikopter werden we op de gletsjer afgezet en hebben we daar een drie uur durende track gelopen, dit had ik nog nooit gezien! Wat was dat mooi! Tussen de bergen een meters lange en hoge ijswand/baan, erg gaaf!

Vanaf Franz Josef zijn we naar Wanaka en Queenstown gegaan, Queenstown is eigenlijk de enige stad/dorp op het zuider eiland waar je goed uit kan gaan. Hoe mooi de natuur in NZ ook is, er zijn weinig sfeervolle plaatsjes, maar dit is er één hoor, een aantal erg gezellig dagen/nachten gehad! Na een aantal dagen toch maar besloten om weer verder te gaan reizen naar het bekende Milford Sounds, de prachtige foto's, posters en postcards die je vaak ziet worden hier genomen. Met een groot schip voeren we door het prachtige gebied. Foto's komen op Facebook! De southern loop waar Milford Sounds bij in zit is een driedaagse trip, na Milford gingen we naar het stadje Invercargill, bekend van de film Cambridge Place. Voor de rest heb ik hier niet veel over te vertellen, dit is volgens mij het saaiste stadje van heel NZ. De volgende dag ook maar weer snel op pad om wat activiteiten te doen, we maakten een tocht langs de kust en stapten uit om een 6-tal zeeleeuwen op de foto te zetten, wat een beesten zeg! Even later naar een klein strandje, een soort baai. De chauffeur stelde voor om een duik te nemen hier, prima idee! We waren nog maar net in het water en we zagen een groep van ongeveer 20 dolfijnen voor onze neus opduiken, op 20 cm afstand zwommen ze langs me heen! Wat een mooie dieren zeg!

Nu ben ik weer in Queenstown, morgen vertrek ik richting het noorden.

Goad Goan!

  • 05 Februari 2014 - 22:49

    Renee:

    Wat klinkt het geweldig! Maar die foto's ook zeg!!! Best om jaloers op te worden zeg maar!!

  • 06 Februari 2014 - 09:57

    Marleen:

    Jeetje Lars, het lijkt wel een avonturenfilm waar je in zit, wat klinkt dat allemaal super zeg!
    Erg leuk kom weer wat van je te lezen!
    Maar uhm.. ik mis je wel hoor bij de sportschool!
    Lekker genieten iedere dag weer jongen!
    Tjowwwwww....

  • 06 Februari 2014 - 11:57

    Ingrid:

    Je hebt de mooiste stukken wel gepakt hoor, fantastisch,hebben jullie na het super saaie Invercaargill ook slope point nog bezocht?? Nog woester dan de westkust en die bomen...Dunedin is ook een levendige mooie studenten stad, Engelse stijl, moeite waard. Bij Oamaru moet je proberen de yellow eyed pinguins te gaan zien, is zo een koddig gezicht om die aan land te zien waggelen, vonden wij de moeite echt waard, als je langer op het zuidereiland blijft en ook wilt gaan werken moet je in de grotere steden je aanmelden, hebben ze vaak wel iets te doen voor jongeren. Veel plezier , geniet ervan. Groeten van Luuk en mij.

  • 06 Februari 2014 - 18:10

    Harrie Ten Vregelaar:

    Lars leuk om het te volgen zo zie je nog eens wat van de wereld.
    Groet uit haaksbergen






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 December 2014

Het einde van m'n trip komt in zicht!

03 September 2014

Mexico, Belize en Guatemala

18 April 2014

East coast!

20 Maart 2014

Australia it is!

25 Februari 2014

Laatste paar dagen in het mooie Nieuw Zeeland
Lars

Een jaar lang ga ik backpacken rond de wereld. Hierbij doe ik veel verschillende bestemmingen aan. Waaronder Nieuw-Zeeland, Australië en Zuid-Afrika. Middels deze blog hoop ik jullie zo af en toe jaloers te kunnen maken met mijn foto's en verhalen. Jullie kunnen je aanmelden voor de nieuwsbrief als jullie automatisch een melding willen ontvangen van een nieuw reisverslag.

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 694
Totaal aantal bezoekers 10132

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: