Laatste paar dagen in het mooie Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lars Middelkamp - WaarBenJij.nu Laatste paar dagen in het mooie Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lars Middelkamp - WaarBenJij.nu

Laatste paar dagen in het mooie Nieuw Zeeland

Door: Lars Middelkamp

Blijf op de hoogte en volg Lars

25 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,

Dit is alweer mijn laatste reisverslagje vanuit het mooie Nieuw Zeeland. De afgelopen drie weken waren wederom mooi en heb weer veel dingen meegemaakt. Tijdens mijn laatste reisverslag zat ik nog in Queenstown(zuidereiland), inmiddels zit ik in wellington(Noordereiland) en heb ik tevens al het hele Noordereiland al gezien. Conclusie; het zuider eiland is vééél mooier!

Vanuit Queenstown reisde ik weer omhoog richting mount Cook, Kaikoura en Picton. Mount Cook is de hoogste berg van nieuw Zeeland, en buiten dat is het een prachtig gebied. Een erg afwisselende natuur, van besneeuwde bergtoppen tot helder blauwe meren. Helaas was ik maar één nacht in mt Cook, dit omdat ik graag terug wilde naar het mooie Picton. Na één dag ging ik dus weer richting het noorden, een stuk dat ik in het begin van mijn reis al had gehad omdat ik in christchurch begonnen was. Achteraf was het wellicht handiger geweest om in Auckland te beginnen, nu was het een kleine deceptie toen ik op het Noordereiland aankwam. Van mt Cook weer naar Kaikoura, in christchurch stapten er weer veel nieuwe mensen op die voor een gezellige sfeer zorgden. Aanvankelijk zou ik in Kaikoura de whalewatch doen, iets waar ik erg naar uit keek. De vorige keer dat ik in Kaikoura was werd het al gecanceld door het slechte weer, tot mijn grote teleurstelling was dit nu weer het geval. Blijkbaar is het me niet gegund:-) dus de volgende dag maar op naar Picton.

Picton vind ik tot nu toe één van de mooiste plaatsjes in nieuw Zeeland, je kunt er prachtige wandelroutes lopen of met een biertje in de haven zitten. Bij aankomst in Picton moesten we helaas weer afscheid nemen van veel vrienden, normaal pak je vanaf hier de Ferry naar wellington. Ik bleef samen met Lissane, Rita en Martin achter in Picton.

De volgende dag gingen Lisanne en ik in alle vroegte naar de watertaxi die ons na een mooie boottocht afzette bij het begin van de 'Queen Charlotte Track' een goeie 25 km wandelen, berg op berg af. Het werd een prachtige tocht, de natuur hier in Picton is erg mooi en het weer was prima. Dit zorgde voor een aantal mooie foto momentjes(zie Facebook). Na een dikke 6 uur kwamen we aan bij de lodge, hier stond een biertje voor ons klaar die we in de jacuzzi konden nuttigen. Midden in de bush en met uitzicht over de zee, heerlijk om zo een pittige dag af te sluiten. 'S avonds deden we nog de nodige biertjes in de Irish Pub:-) de volgende dag gingen we helaas al weer weg uit Picton, en dat was dan ook m'n laatste dag op het zuider eiland, erg jammer om hier weg te gaan. Na een schitterende boottocht kwamen we s avonds aan in het drukke Wellington, na 4 weken van totale rust, weinig auto's en weinig mensen, was dit wel even wennen. Het was dit weekend nog drukker dan normaal omdat er HET jaarlijkse rugby evenement was. Aanvankelijk zou ik hier een paar dagen blijven voordat ik naar Auckland zou vertrekken, maar dat zat er helaas niet in.

4 dagen later begon ik aan mijn trip door het noorder eiland, een positief punt is dat het weer hier stabieler is. Je ziet hier veel witte stranden en je hebt er een hele blauwe zee. Maar echt mooie bergen en meren die zie je hier niet. In Hahei was onze eerste stop, dit plaatsje staat bekend om haar 'hot beaches', echt bizar. Vanaf de weg zie je al rook uit het zand komen. Als je een gat graaft dan komt er water naar boven dat soms wel tegen het kookpunt aanzit. Van Hahei gingen we de volgende dag naar Raglan, hier keek ik erg naar uit.. Dit moest het surfersplaatsje zijn van nieuw zeeland, en dat was het ook. Samen met een aantal vrienden hebben wede hele middag gesurfd, ik voor het eerst en het ging best aardig! In Australië maar wat vaker doen dus!

In de daarop volgende dagen kregen we het één en ander mee van de Maori cultuur, we sliepen Bij echte maori in een meetinghuis en deden de welbekende haka. Erg bijzonder en interessant!

Mijn laatste stop voor wellington was het National Park, hier komen duizenden mensen per jaar heen om de bekende Tongariro Track te lopen. Hier ligt de hoogste vulkaan van nieuw Zeeland, de mt doom. Ook wel bekend van Lord of the Rings. Een pittig trackje van ruim 6 uur, maar wel erg mooi!

Nu zit ik alweer een aantal dagen in wellington, en zit mijn reis door nieuw Zeeland er bijna op. Vandaag nog even naar het nationaal museum geweest wat erg interessant was, en hier kwam ik er dan ook achter dat de Nederlanders de naam Nieuw Zeeland bedacht hebben, vernoemd naar onze eigen provincie Zeeland. Toch leuk. Morgen reis ik terug naar Auckland en dan vlieg ik zaterdag vanaf daar naar Sydney!

Goad Goan!

  • 25 Februari 2014 - 13:54

    Monika De Groot:

    He Lars,
    mooi reisverslag. heb er van genoten om dit te lezen.
    Groede reis verder. Groetjes Monika

  • 25 Februari 2014 - 18:32

    Eric Rozema:

    Hi Lars,

    goed verhaal, leest lekker weg en volgens mij kom je als een kei van 'n surfer terug. Veel plezier in Australië. Goede reis en pas goed op jezelf. Greetz, Eric Rozema

  • 28 Februari 2014 - 18:22

    Ingrid:

    Hoi Lars, helemaal te gek, geniet ervan dan doen wij dat ook door jou verhalen, dankje, groeten Ingrid.

  • 10 Maart 2014 - 21:17

    Harrie Ten Vregelaar :

    Mooie verhalen zo zie je wat van de wereld.hier in holland hebben we nu ook al enkele dagen zonnig weer 20 graden en dat op 10 maart .lekker op de fiets naar usa. Gr. Harrie t .V.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 December 2014

Het einde van m'n trip komt in zicht!

03 September 2014

Mexico, Belize en Guatemala

18 April 2014

East coast!

20 Maart 2014

Australia it is!

25 Februari 2014

Laatste paar dagen in het mooie Nieuw Zeeland
Lars

Een jaar lang ga ik backpacken rond de wereld. Hierbij doe ik veel verschillende bestemmingen aan. Waaronder Nieuw-Zeeland, Australië en Zuid-Afrika. Middels deze blog hoop ik jullie zo af en toe jaloers te kunnen maken met mijn foto's en verhalen. Jullie kunnen je aanmelden voor de nieuwsbrief als jullie automatisch een melding willen ontvangen van een nieuw reisverslag.

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 846
Totaal aantal bezoekers 10124

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: