East coast! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lars Middelkamp - WaarBenJij.nu East coast! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lars Middelkamp - WaarBenJij.nu

East coast!

Door: Lars Middelkamp

Blijf op de hoogte en volg Lars

18 April 2014 | Australië, Cairns

Hi allemaal,

Bij deze weer even een update vanuit Australië! Inmiddels zit ik alweer een behoorlijke tijd in Australië, in Sydney begon ik m'n roadtrip en ik ben nu in Cairns. Dat bekent dat mijn trip langs de oostkust erop zit, een kleine 2900 km heb ik met m'n bolide afgelegd en heb ik veel gezien en veel meegemaakt.

Mijn laatste verslag dateert van 20 maart jl. Toen zat ik in byron Bay, vervolgens heb ik een aantal mooie trips gedaan. Te beginnen bij frasier island, sinds lange tijd reisde ik weer alleen. Martin en Rita bleven wat langer in Brisbane terwijl ik mijn trio voortzette en naar Noosa reed, daar zou mijn frasier avontuur beginnen. Ik was blij dat ik weer alleen aan het reizen was, niet dat het niet gezellig is op met andere mensen te reizen, maar het beperkt je toch in sommige plannen en ideeën. En tevens maak je veel meer vrienden wanneer je alleen bent. S avonds laat kwam in noosa aan, vanaf daar werden we de volgende dag met een bus naar Rainbow beach gebracht. Vanaf daar reden we met een groep van 25 mensen verdeeld over 3 4x4 wagens richting de ferry die ons op frasier island afzette. We hadden een leuke groep, iedereen kon goed met elkaar overweg en in de avonduren hadden we een aantal mooie feesten. Het leuke van frasier island is dat je met een 4x4 rond mag rijden over het strand en midden in de Bush, erg gaaf, vooral om dat de snelheidslimiet op het strand 'gewoon' 80 is. We bezochten een aantal prachtige meren waar we een duik konden nemen. En geloof me, het is heerlijk om in een meer te dobberen en absolute stilte te ervaren! Na drie dagen toeren, feesten en dingo's bekijken gingen we terug naar het vaste land. Aan frasier heb ik een aantal goede vrienden over gehouden, deze kwam in het vervolg van mijn oosttrip nog een aantal keer tegen.

Na frasier moest ik redelijk snel richting Airlie Beach, m'n whitsundays trip zou hier beginnen. Ik had met Rita en Martin afgesproken om deze samen met hun te doen, vandaar dat ik enigszins door moest rijden. 4 april vertrokken we met een groep van 25 mensen op de Apollo. Een zeilboot die in de jaren '80 2 keer de prestigieuze oceanrace heeft gewonnen. 3 dagen lang zeilden we, snorkelden we en heb ik mijn eerste scuba-dive gedaan. En het onderwater leven is werkelijk prachtig hier! Ik heb een aantal erg bijzondere en mooie vissen gezien en heb zelfs een schildpad mogen spotten. Een paar dagen voor mijn trip had ik een gopro gekocht en ben daar achteraf erg blij mee! Heb een aantal mooie foto's en filmpjes kunnen maken van het onderwater leven. Na drie dagen was het ook wel weer mooi geweest en gingen we weer naar het vaste land. Een dag later nam ik afscheid van Martin en Rita, zij gingen vanaf hier een andere kant op. Nu ik alleen was besloot ik om weer eens wat te doen aan mijn lichamelijke fitheid en pakte dus het hardlopen weer fanatiek op, best pittig om met een temperatuur van 35 graden sporten, maar wel weer heerlijk!

Een aantal dagen later vertrok ik samen met Caroline naar magnetic island, 500 km verderop. Hier hebben we een aantal fantastische dagen gehad, zeker één van de beste spots in Australië tot nu toe. Tevens een van de weinige plekken waar het niet zo toeristisch is, en dat is heerlijk. We kampeerden op een koalapark, de walibis liepen langs de tent, super! Na veel mooie wandel routes en een prachtige natuur werd het de tweede dag tijd voor de bekendste dieren van Australië; wonbats, schildpadden, lizzards, krokodillen, koala's en slangen! Ook konden we met deze beesten op de foto en dat deden we dan ook maar!
Op de dag van vertrek werd bekend dat er een flinke storm op komst was en dat cairns(onze volgende bestemming) gedurende het hele weekend gesloten zou zijn. De grootste bus maatschappij van Australië, de greyhound, annuleerde zelfs al haar trips richting cairns en dus strandden er honderden backpackers in Townsville 500 km onder cairns. Ondanks alle waarschuwingen voor het slechte weer waagden we het erop en reden we richting Cairns. En tot onze verbazing, niks geen problemen en we kwamen vroeg in de avond aan bij ons hostel. Alles in cairns was gesloten en iedereen bereidde zich voor op de komst van cyclone ita, voor cairns viel het uiteindelijke reuze mee. Een aantal andere gebieden, meer naar het noorden waren zwaarder getroffen. Samen met Evert zijn we een aantal dagen later gaan kijken in die gebieden, bizar om te zien hoe sterk de natuur is en wat het heeft aangericht! Zaten wij even goed in Cairns:-)

A.s. Zondag vertrek ik richting Darwin, en jawel, vond ik de afstand Sydney-cairns al groot. Cairns - Darwin is 2800 km, en dat in vier à vijf dagen tijd!

Zo, dat was weer wat leesvoer! Bedankt voor het lezen en ik houd jullie op de hoogte!!

Goad Goan


  • 18 April 2014 - 18:54

    Marloes:

    Oe dat klinkt weer super broertje!!!

  • 18 April 2014 - 22:21

    Lilian:

    Wauw Lars wat een prachtig verhaal. Super om te lezen!!! Wat een fantastische reis!
    Ik kijk uit na de volgende avonduren! Veel plezier, Veel liefs uit Hengelo!

  • 20 April 2014 - 13:10

    Ingrid:

    Hoi Lars, Super joh, ik ben jaloers, geniet ervan. Groeten van ons.

  • 26 April 2014 - 03:18

    Lars:

    Bedankt allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 December 2014

Het einde van m'n trip komt in zicht!

03 September 2014

Mexico, Belize en Guatemala

18 April 2014

East coast!

20 Maart 2014

Australia it is!

25 Februari 2014

Laatste paar dagen in het mooie Nieuw Zeeland
Lars

Een jaar lang ga ik backpacken rond de wereld. Hierbij doe ik veel verschillende bestemmingen aan. Waaronder Nieuw-Zeeland, Australië en Zuid-Afrika. Middels deze blog hoop ik jullie zo af en toe jaloers te kunnen maken met mijn foto's en verhalen. Jullie kunnen je aanmelden voor de nieuwsbrief als jullie automatisch een melding willen ontvangen van een nieuw reisverslag.

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1007
Totaal aantal bezoekers 10131

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: